Please follow and share

Hjemmelavet Risotto uden mælkeprodukter

Nu bor vi jo ret tæt på Italien, så vi har taget nogle typiske italienske retter til os. Der er selvfølgelig pizza og pasta, men efter jeg er stoppet med at spise gluten, har risotto fundet frem til vores hjerter, eller maver. Dette er den basis opskrift vi bruger, den er nem at sætte dit eget præg på, i forhold til smag og hvilke grøntsager du er til eller som er i sæson.

Risotto til 4 personer:

  • 350 g risotto ris
  • 200 g champignon
  • 3 forårsløg
  • 2 dl hvidvin
  • 9 dl bouillon
  • Salt og peber

Hak champignon og forårsløg og svits dem i en gryde, indtil de er begyndt at få farve. Tilsæt derefter ris og vin og lad det koge i 2-3 min. Hvorefter tilsættes ca. halvdelen af bouillonen og der røres rundt. Sænk varmen og tilsæt resten af bouillonen lidt af gangen, indtil den rette konsistens er opnået.

Ristotto dagen efter

Hvis i ikke får spist alt risottoen, og du ligesom mig hader at lade mad gå til spilde, kan du stege den resterende risotto på panden dagen efter. Jeg tilføjer altid ekstra grøntsager, f.eks. gulerødder, ærter osv.

 

Tak fordi du læste med

Gry Persson

Følg mig på

 

 

Please follow and share