Please follow and share

Da jeg skar gluten og mælk fuldstændig ud af min kost, var en af de største bekymringer hvordan vi nogensinde skulle få en ordentlig pizza igen. Og jeg vil sige at det er lykkedes mig med denne opskrift at lave en pizza som jeg kan lide den. Med sprød kant og bid i bunden. Jeg deler opskriften med jer her:

Opskrift:

  • 2 dl vand
  • ⅓ pakke gær
  • lidt salt
  • 2 spsk. olie
  • 1-2 spsk. Husk pulver
  • 50 g rismel
  • 100 g boghvedemel

Start med at opløs gæren i vandet. Herefter tilsættes salt og husk og der røres rundt indtil Husken er helt opløst. Så tilsættes olien og melet, og det hele æltes sammen. Husk på den vil aldrig blive elastisk ligesom en almindelig pizza dej, men den skal hænge sammen og ikke hænge for meget ved. Hvis den er for våd tilsættes lidt mere boghvedemel.
Lad den hæve 30-60 min. og rul den herefter ud til to pizzabunde. Jeg toppede den ene med tomatsovs og vegan ost og den anden med hjemmelavet mælkefri pesto og vegan ost. Jeg bruger vegan ost, da den er helt uden mælkeprodukter.

 

Lad mig høre hvad i synes!

Gry Persson

Please follow and share